keskiviikko 7. lokakuuta 2009

omakuva ja omenahillo

Ensimmäinen omakuva: tähän siirsin itseni... vahinko vain, ettei minulla ole kuin yksi ainoa koevedos, koska "parantelin" tuotostani, jottei porukka kuolisi nauruun. Uudessa versiossa ei ole enää mukana minä.


Omenahillo kiehuu selkäni takana mukavasti muhkuroita joukossa. Tietysti taas on pula pakastetölkeistä, kaupassa pidin tölkkipakkausta kädessäni ja totesin, etten enää tarvitse lisää. Keräsin tänään puun alta omenat, pakko oli ottaa parhaat sisään ja kuoria ja paloitella kattilaan. Puussakin on vielä vaikka kuinka paljon... harmi, kun tulee kylmiä öitä ja omenat jäätyy.

Minä en ole kovin järjestelmällinen näissä töissäni: kun tänään keksin tehdä hilloa, minulla ei ollutkaan hillosokeria. Onneksi tytär lähetti miehensä kauppaan ja toi minulle sokeria, mutta ei tuonut olutta, en kylläkään ollut sitä listaan kirjoittanut... se nyt pitäisi tietää muutenkin. Tölkit olisi pitänyt listaan lisätä, vaikka en vielä tiedä mahtuuko tämä erä enää pakastimeen.

En tiennytkään, että kuuma omenahillo on noin kuumaa... auts.


Puupiirroksessa olen edennyt siihen pisteeseen, että olen tajunnut, etten osaa mitään... en ole edes tiennyt miten pitää suunnitelmaansa katsoa, jotta siitä saisi sinnepäin mitä haluaisi. Lohdutin itseäni sillä, että "tästä on hyvä mennä eteenpäin". Nyt olen kaivertanut ja kaivertanut, kuva on ohentunut ohentumistaan, kädet ja jalat ovat lyhentyneet...
Tänään otin taas uudet koevedokset tanssivista ihmishahmoistani... tulos ei vieläkään ollut mitä odotin. Täytyy varmaan poistaa hahmot kokonaan ja ottaa uusi vaneripala.











Ei kommentteja:

Lähetä kommentti